“Hey, hallo, moet u eens even horen, mijn hond heeft geknabbeld op een briefje van € 50”, zegt een man met een krakerige doch warme stem door de telefoon.
Uhm okey, denk ik bij mezelf, dat is vervelend maar mag hopen dat daardoor je wereld toch niet helemaal op zijn kop staat -hoeveel € 50,- ook voor iemand kan zijn- dat je naar een psychologenpraktijk belt voor mentale hulp.
“Meneer heeft u wel het juiste nummer gebeld”, vraag ik en nog voordat ik erachter aan kan zeggen dat hij nu belt met een psychologenpraktijk onderbreekt hij mij. “Ja het is toch veel geld weet u, ik ben niet arm ofzo maar met een AOW-tje is het toch voorzichtig zijn met de centen, mijn hond dacht daar alleen anders over.”
“Oh dat is inderdaad vervelend meneer, maar weet u dat u nu met een psychologenpraktijk belt meneer? “Oh”, antwoord hij, “bel ik niet met De Nederlandsche Bank?” ”Nee ons nummer lijkt erop”, geef ik aan. “Oh neem mij niet kwalijk mevrouw dan heb ik een verkeerd nummer gedraaid al kan ik misschien wel zo langzamerhand een psycholoog gebruiken na al die streken die die rakker van een hond van mij uithaalt”, waarop ik moet lachen en hij lacht net zo hard mee.
Werken bij ABS Actual Business Services (hét adres voor telefoon- en secretariaatsservice) zorgt, zowel voor klanten, ‘vreemden’, als onze eigen telefonistes, geregeld voor heerlijk gelach!