Met regelmaat zie ik op internet artikelen en opmerkingen voorbij komen m.b.t. de zelfscankassa’s. Er wordt zoveel gestolen, banen verlies, mensen willen met cash kunnen betalen, allemaal redenen waarom mensen niet voor zelfscankassa’s kiezen. Nog een belangrijke reden is, omdat men gewoon geholpen wil worden door een mens die hen begroet.
Eigenlijk is het niet veel anders voor bedrijven. Bedrijven die alleen benaderbaar zijn via een chatbot, e-mail en of een ellenlang keuzemenu aan de telefoon, waarbij je uiteindelijk (na 101 keuzes te hebben gemaakt) een bandje je verwijst naar een websitelink en vervolgens de verbinding wordt verbroken. Als mij dat zelf overkomt zou ik wensen dat ik nog een ouderwetse telefoon had en flink hard de hoorn er op kon smijten uit frustratie.
Mensen willen geholpen worden door mensen en niet door apparaten. Bereikbaarheid en persoonlijke aandacht is belangrijk. Mocht er ooit behoefte zijn aan telefonische assistentie, dan zijn wij er voor je: ABS Actual Business Services – Hét adres voor telefoon- en secretariaatsservice, met een grote nadruk op persoonlijke aandacht en maatwerk.
Biby Terlouw