Niet altijd gaat het om de fout, maar om de oplossing

“Mevrouw goedemorgen, ik hoop écht dat u mij kan helpen”, hoor ik een snikkende dame door de telefoon zeggen. “Ik ging gisteren boodschappen doen bij de AH en opeens voelde ik de behoefte om een doos soesjes te stelen. Ik had een hele winkelwagen vol, maar die heb ik niet afgerekend.” 

Bij het verlaten van de winkel werd ik aangehouden waarop ik wild om mij heen ben gaan slaan en ben weggerend.

“Mevrouw ik snap het echt niet waarom ik zoiets doe, ik ben 55 jaar en heb zoiets nog nooit gedaan en verdorie nog wel een stomme doos soesjes, hoe haalde ik het in mijn hoofd. Ik heb de hele nacht niet kunnen slapen en heb brakend boven de wc gehangen.”

“Kan u mij als advocatenkantoor alstublieft adviseren wat ik moet doen, want ik ben echt ten einde raad. Het liefst wil ik naar de winkel gaan en mijn excuses aanbieden, maar weet niet of dat verstandig is.”

Wauw, denk ik alleen maar bij het aanhoren van deze mevrouw. Het liefst trek ik haar door de telefoon om haar een knuffel te geven. Fouten maken wij allemaal, we zijn tenslotte allemaal mensen. Soms telt, wat mij betreft, hoe je handelt n.a.v. je fout zwaarder dan de fout zelf.

Eens?

Meer reviews

Deadline halen?

Deadline halen? U herkent het misschien wel, druk bezig met werkzaamheden en

Stuur ons een bericht

Waar kunnen we u mee helpen

Neem gerust contact met ons, dan beantwoorden we graag uw vragen.

Tel: 020-626 88 61

[contact-form-7 id="3088" title="contact form"]