“Biby het lukt mij niet om de lijn van die nieuwe klant op te nemen, hij stopt steeds na 1x.” “Lukt dat je niet?, ik verwacht toch wel reflexen van het de hoogste niveau van ‘mijn’ werknemers,” zeg ik met een knipoog.
“Maar inderdaad, vreemd,” zeg ik, “dat hij steeds maar 1x rinkelt”. “Misschien heeft het te maken omdat de klant vertraagd doorschakelt,” opper ik. Hij gaat als het goed is eerst 4x bij heb over, zodat ze zelf de telefoon kunnen aannemen als ze aanwezig zijn en wij alleen de lijn krijgen als ze zelf niet hebben kunnen opnemen, dus bij afwezigheid en overflow.
“Weet je wat, ik ga zelf op onderzoek en zal het kantoornummer bellen”. Zo gezegd zo gedaan, al bellend tel ik de aantal keren tuut en precies na 4x komt de lijn bij ons, ABS, binnen en verhip, na 1x wordt de verbinding verbroken.
Meteen duik ik in onze instellingen en concludeer dat het waarschijnlijk niet aan ons ligt en benader de klant. De klant geeft aan dat ze het al zo rustig vond qua telefoonnotities van onze kant en gaat meteen op onderzoek uit.
Niet veel later word ik teruggebeld, het probleem is opgelost en ik word hartelijk bedankt voor het signaleren en actie ondernemen bij dit soort dingen.
Tekst: Biby Terlouw